Перейти до основного вмісту

Госпітальна рада. Чому елементарні рішення - такі складні.




Хронологія подій довжиною у два роки

1. 10 травня  2017 року голова Чернівецької ОДА видав Розпорядження №333-р «Про створення госпітальних рад», в якому визначив відповідно до законодавства рекомендацію місцевим радам сформувати Госпітальні ради. (https://bit.ly/2B1Mzc3).

через 9 місяців

2. В лютому 2018 року Управління охорони здоров’я Чернівецької міської ради подає підготовлений проект рішення про делегування членів до Госпітальної ради на розгляд депутатів.

3. Впродовж 2018 року на розгляд проект рішення виносився ЧОТИРИ рази. Жодного разу склад кандидатів до Госпітальної ради запропонований Управлінням охорони здоров'я не був підтриманий депутатами.

За цей час наша організація  в міру можливостей  виносила цей виклик для міста в публічну площину, спілкувались з окремими депутатами,  листувались з управлінням охорони здоров'я.
Висновок був однозначний – депутати не вірно розуміють роль і завдання госпітальної ради та важливість цього дорадчого органу. А посадовці управління охорони здоров'я не поспішали взагалі проводити з ними інформаційну роботу.

28 січня 2019 року  громадська організація «Пацієнти Буковини» офіційно звернулася  до Чернівецької міської ради з проханням  розпочати конструктивний публічний діалог з цієї проблеми із залученням всіх осіб. Однак у відповідь отримали лист підготовлений начальником управління охорони здоров'я, про те що вони активно листуються з цієї проблематики з депутатами і  пишуть дописи у фейсбуці.  І готові до будь-яких інших форм спілкування. Як самі розумієте жодних публічних консультацій управління охорони здоров'я не проводило.

ДВА РОКИ формувався абсолютно неполітичний,  дорадчий орган, який має лише напрацювувати за рахунок особистого часу його членів стратегію розвитку медицини  міста і ще  4 районів Чернівецької області. І от уявіть, що про нас думають ті члени госпітальної ради, яких ОТГ і райони делегували з нами працювати ще 2 роки назад.

Чому важливо?

 В 2020 році згідно етапів медичної реформи всі заклади, які надають вторинну і третинну медичну допомогу переходять на прямі відносини з Національною службою здоров’я України.  Що означає абсолютну зміну фінансування всіх лікарень відповідно за кожну надану ЯКІСНУ медичну допомогу населенню. Якісна медична допомога означає, що заклад обладнаний відповідним обладнанням та має в штаті професійних та конкурентних лікарів.  Значно краще фінансуватися в цій системі будуть так звані багатопрофільні лікарні інтенсивного лікування 1 і 2 рівня. Саме рекомендації по створенню таких лікарень мають надати своїм органам місцевого самоврядування сформована госпітальна рада на основі глибокого аналізу стан справ у всіх діючих закладах госпітального округу.
Міністерство охорони здоров’я визначило своїм наказом об’єми надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, що повинен забезпечуватися багатопрофільними лікарнями інтенсивного лікування 1 та 2 рівня.  І от саме до цих вимог ЖОДНА нині діюча міська комунальна лікарня не відповідає статусу лікарні інтенсивного лікування. Не вірите, то читайте уважно - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1292-18. Я вже не кажу, що матеріально-технічний стан міської лікарні 1 є значно гіршим ніж доприкладу Глибоцької ЦРЛ.
Інше питання – це фінансування для створення необхідної матеріально-технічної бази. Місто не має зараз такого обсягу коштів, щоб забезпечити доприкладу закупівлю в багатопрофільну лікарню інтенсивного лікування ангіографа чи комп’ютерного томографа, а це вимога вищезазначеного наказу МОЗ. І от саме цих втрачених 2 роки мали б дати змогу напрацювати правильний перерозподіл субвенції на вторинну медичну допомогу для підсилення лікарні інтенсивного лікування. Це при умові, що ведеться якісний і конструктивний діалог.  Наше місто вибрало інший шлях – надсилання листів до ОТГ з претензіями на отримання фінансування  від них за лікування їх людей у наших лікарнях. А це мільйони гривень у рік, які таким методом ми не отримаємо ніколи.
І найголовніше – кадри. Навіть якщо з фантазією Ілона Маска уявити, що ми встигаємо обладнати  до 2020 року  з міської лікарні 1 лікарню інтенсивного лікування, то де ми візьмемо в такий короткий термін високопрофесійних лікарів – виклик найбільший.
В нас залишилось 6 місяців з 3 років. 2,5 років пішло на політику.

Відверто

Чи знали про це  Олексій Павлович та Василь Сафронович? Так, знали. Особисто з двома розмовляла. Але я не маю такого авторитету, як начальник управління охорони здоров’я чи окремі депутати, до яких прислуховуються. І от зрозуміти, яку інформацію доносять до них вони - найскладніше. Можу тільки здогадуватись ;).
Відбулась  і  грунтовна розмова з депутатом Михайлом Яриничем. Для мене важливо було визначити його плани та пріоритети в роботі госпітальної ради. Ми знайшли спільні точки дотику в межах роботи цієї ради.

Про політику

За склад госпітальної ради голосують депутати. Зрозумілим є факт, що при викривленому розумінні повноважень і завдань ради, кожна фракція захоче делегувати від себе представника. Отримати 21 голос за 9 членів – складне завдання.  Але ситуація ускладнена тим, що не тільки депутати не розуміють завдань госпітальної ради, а й для чернівчан – це питання не є суспільноважливим, а й від так тиск в цьому питанні – сумнівний інструмент. Бо напрацьовані рішення госпітальною радою мають затверджувати все ті ж депутати.
Чи можливо було спільно домовитись про делегування членів, які підійдуть всім? – так можливо. Але чи хотів хтось з офіційно зацікавлених осіб  це робити? – ні не хотіли, не могли, не мали часу, чи просто так сталося. Компроміси шукати складно. Є й такі, які заради однієї особи готові  ставити під сумнів діяльність всієї ради. Одночано  є й такі, які вважають що одна особа може визначати роботу колегіального органу.
Не хочу давати оцінки ні одним, ні іншим. Бо в кожного з них був вибір як мінімум попередити ситуацію.
Що далі?

Особисто я побачила і переконалась, що саме політика не дає нашому місту  розвивати навіть таку важливу галузь для чернівчан як охорона здоров’я.  Думаю, що розгляд цього питання затягнеться ще на декілька місяців. Хоча.... Я нічого не розбираюсь у  політичних  баталіях і люблю все спрощуати.  Єдине, що особисто мені зараз дуже складно знаходитись постійно в середовищі людей з різних міст, які  діляться кращим досвідом розвитку медицини в їх громадах і розуміти, що ми просто відстаємо на роки і втрачаємо величезний потенціал бути кращими.
Як і впродовж останніх 1,5 років готова до конструктивного діалогу з усіма зацікавленими сторонами.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Губернатори Буковини і їх золотий перинатальний центр

Перинатальний центр у Чернівецькій області почали реконструювати ще у січні 2012 року. На реконструкцію тоді планували витратити 79 млн. гривень з державного бюджету.  Загальна кошторисна вартість об'єкту    у 2019 році вже становить 161 млн.грн.   Наразі вже   освоєно 127 млн.грн. на цей об'єкт і ще не вистачає   17,8 млн.грн. для завершення реконструкції.    Вартість реконструкції перинатального центру  з 2012 до 2019 року зросла на 82 млн.грн. Ми дослідили хто у кого, коли і скільки просили грошей для завершення реконструкції довгобуду перинатального центру. Розпочинали реконструкцію об'єкту ще за часів президентства Януковича і губернаторства Папієва. Але окрім дороговартісного обладнання за 23 млн.грн. у донецьких фірм з офшорним корінням та влада нічого особливого для реконструкції центру не зробила. Надія Вірна писала ще у 2016 році п ро те як через субпідряди з корупційним запашком закупляли обладнання для перинатального ц...

Стокгольмський синдром або коротко про історію відділення поліклініки на Гравітоні

Вся історія боротьби за якісне надання медичної допомоги мешканцям мікрорайону Гравітон особисто для мене це історія стокгольмського синдрому. Іноді мені здається, що   більшість чернівчан як жертви прив'язані до своїх кривдників і неважливо, що для частини людей це   виконавча влада, а для інших - представницька. Ще у жовтні 2017 року у спільноті «Активний Гравітон» я запитала мешканців Гравітону про їхнє бажання отримувати медичну допомогу   у мікрорайоні   і звернула увагу, що терапевтів можна розмістити у приміщеннях однієї з двох поліклінік. В коментарях люди підтримали цю думку. 11 травня 2018 року   на звіті міського голови О. Каспрука    я озвучила прохання розмістити терапевтів   поліклініки 1 у приміщенні поліклініки   профоглядів.  дивитись з 1:40:00 8 місяців влада створювала робочу групу по цьому питанню.   Перше і останнє засідання робочої групи відбулося   в пр...

Річні підсумки підписної кампанії «Лікар для кожної сім'ї» у Чернівецькій області

З 1 квітня 2018 року в Україні розпочалась загальнодержавна кампанія «Лікар для   кожної сім'ї». Громадяни України   вперше отримали справжню можливість вільного вибору   свого лікаря (сімейного лікаря, терапевта, педіатра). Ця кампанія започаткувала конкуренцію не лише серед лікарів, а й серед медичних закладів за кожного пацієнта.   Оскільки, фінансування закладів відбувається за новою моделлю від Національної служби здоров’я - за кожного пацієнта, який уклав декларацію з лікарем медичного закладу.   На території Чернівецької області до 2018 року   - старту великої трансформації системи охорони здоров’я - працювало   22 комунальних заклади, які надають первинну медичну допомогу, з них: 7 комунальних закладів Чернівецької міської ради; 11   комунальних закладів районних рад; 4 комунальні заклади, засновники яких є об'єднані територіальні громади. Впродовж 2018 року в   об'єднаних територіальних громадах Чернівецької області ст...